Ons museum wordt vaak de verborgen schat in hartje Amsterdam genoemd. Op de zolderverdieping van een grachtenpand is een katholieke huiskerk bewaard gebleven uit de Gouden Eeuw.
Jaarlijks bezoeken ruim 120.000 mensen uit binnen - en buitenland ons museum. Toch zijn er nog altijd heel veel Nederlanders, ook Amsterdammers, die wel van ons hebben gehoord maar nog nooit zijn binnen geweest. Of erger, niet beseffen dat dit museum dat een belangrijk stuk vaderlandse geschiedenis vertelt. Daar willen we wat aan gaan doen! Ons doel is om het verhaal van aan zo veel mogelijk mensen te vertellen op een eigentijdse manier. Anno 2017 is het begrip tolerantie actueel, de samenleving is complex en steeds vaker horen we de vraag “hoe moeten we omgaan met de verscheidenheid aan overtuigingen en achtergronden in een stad als Amsterdam?”
Wij zijn op zoek naar een gedreven stagiair marketing/communicatie/PR om ons te helpen dit verhaal op inspirerende wijze te vertellen. Het betreft een functie van 32 uur per week.
Functieomschrijving
Schrijven van persberichten en social media content
Onderhouden van perscontacten
Vergroten van de naamsbekendheid door inzet van diverse communicatiemiddelen
Schrijven van een social media strategieplan
Bijhouden en uitbreiden van social media
Bedenken, opzetten en uitvoeren van reclame uitingen op social media
(her)schrijven van websiteteksten, blogartikelen en nieuwsbrieven
Verzamelen en analyseren van data
...